Talvelaager
Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV
» sulge foto
Oma muljeid jagab Konguta Kooli 6.klass.
Sügisel toimus meil ööbimisega metsalaager. Saanud sellest väga positiivse tagasiside ja tänu aktiivsetele lapsevanematele otsustasime proovida talvist ööbimisega laagrit.
Laagrile eelnes ülesannete jaotamine klassis. Kõigil oli oma ülesanne: toidunimekiri, selgitada välja millist toitu on nõus enamus sööma; laagri reeglite koostamine; mida tahaksid laagris õppida; vabaaja sisustamine ja mängud; tööde jaotus, kes millal mingeid kohustusi täidab(toiduvalmistamine, lumerookimine jne)

27. veebruaril Laupäeva hommikul kell 10.00 kohtusime laagrilistega Käo poe ees. Seltskond kokku loetud, asusime teele laagripaika Pangodi järve ääres asuvale Palumägede telkimisalale. Laagris õppisime looduses ise hakkama saamist; vahemaade mõõtmist sammude ja silma järgi; asukoha ja objektide määramist kaardil, asimuudi järgi. Õpitut praktiseerisime matkal õpitut erinevaid ülesandeid täites. Vahepeal sai kõhtu täita grillil keedetud supiga. Õhtu jätkus kelgutades, ise telki soojaks küttes, mängides ning lõkkel kalu ja pannkooke küpsetades.
Lapsed ise laagrist:
Saime palju uusi teadmisi, mida rakendasime kohe matkal.
Oleksime võinud olla laagris rohkem kui ühe öö. Kelgutamisest oleksid võinud kõik osa võtta(mõned magasid telgis). Öökelgutamine oli lahe, saime mäest alla lasta taskulampide valguses, käepäraste vahenditega (kilekotid, koormakatted, lumelabidad)
Pannkookide tegemine labidal oli väga nutikas lahendus. Telgis ööbimine oli põnev ja uudne, sest pidime ise vahetustega ahju kütma. Saime olla kogu öö üleval, rääkisime jutte ja mängisime lauamänge(UNO jt).
Toit maitses palju paremini kui toas süües. Lõkkeääres sai kõik märjad riided kuivaks. Õppisime, et matkale tuleb panna vähem riideid selga. Paljudel hakkas käies palav. Matkal olid vahvad kontrollpunktid, kus pidime laagris räägitut kasutama (asimuut, kauguste mõõtmine, kaardil orienteerumine, loodusobjektide märkamine ja pildistamine).
Õppisime mõõtma kahe punkti vahelist maad ilma abivahenditeta. Sain teada, et kui tead kui palju sinu samme 100m sisse mahub, saad leida kahe objekt i vahelist kaugust. Minul tuli 100m 68sammu. Et asi kindel oleks tuli sama maad mõõta vähemalt kolm korda ja leida keskmine.
Triinu isa püütud kalad maitsesid lõkkel küpsetatult väga hästi. Tegime ka lõkkel saia. Uus laar tainast tuli liiga vedel, sest jahu sai otsa. Pidime otsima viisi, kuidas tainast küpsetada.

Rivistus enne asjade maha laadimist. Tööülesannete jagamine. Laagri reeglitega tutvumineTelgiplats lumest puhtaks, nii sai naha soojaks.Telgi püstitamine oli juba tuttav töö.Kauguste mõõtmine silma järgi ja sammupaaridega.
Puu kõrguse mõõtmine.Asimuudi määramine Kaardi ja kompassiga sõbraks.Enne matka veel viimase õpetussõnad ja siis teele.Kõike teeme ise. Keedame, jagame, sööme.
Püüame kala.Küpsetame kala ja pannkooke.Hommik.Laager kokku pakitud.Väsinud laagrilised.