LASTEAED – JÕGI – PARK - LASTEAED
Kavastu 2016
EESMÄRGID:
• Laps õpib uurides ja avastades vahetu praktilise kogemuse kaudu loodust tundma ja märkama.
• Laps osaleb aktiivselt grupitöös ja teeb koostööd kaaslastega.
• Laps arendab tähelepanu, looduse tajumist kõigi meeltega
• Loendamis- ja võrdlusoskuste arendamine
Alusame oma matka lasteaia hoovist, matkaseltsilisteks on kaasas meie SÕBRAD KARUD
I KORJA OKSI!
Tee okstest lumele maja.
Otsi pargist 6 puuoksa ja tee nendest lumele maja.
Mis kujundidest maja koosneb ?
Mäng “ Harakad ehitavad pesaâ€.
Lapsed on harakad, kes on kolmekaupa paarides ja ehitavad pesa. Üks harakas seisab pesa ääres ja kaitseb pesa, teine harakas proovib teiste pesadest oksi varastada (võib võtta vaid ühekaupa ja enda pessa viia). Oksad loetakse hiljem üle, võidab see kellel kõige rohkem oksi.
Vahendid: Erineva pikkusega oksad, hularõngad
Harakad on oma pesas
Harakad korjavad oksi
Harakad valvavad oma pesa
III JÕGI
Vaatlus – Emajõgi
Emajõgi erinevatel aastaaegadel
Kivide korjamine
Korja nii palju kive, mitme aastane sa oled. Loenda.
Võta ja pane juurde nii mitu kivi, kui sulle öeldakse, mitu said?
Viska kivid jõkke!
Kes saab kõige kaugemale
III PARK – PUUD
Kuuse ja männi okaste võrdlus.
Lapsed korjavad männi ja kuuse okkaid, veidi puude koort. Laps saab endale kartongi lehe koos puu kontuuriga. Vaatleme puu kuju looduses, okkaid ja kuidas nad oksale kinnituvad, milline on puude koor ja tüvi, latv jne.
Vahendid: kartong, kuuse, männi okkad, kahepoolne teip.
Kuusk ja mänd
Kuuse ja männi võrdlemine
Kuuse ja männi okaste võrdlus ja kleepetöö
Puude koore joonistamine
Iga laps valinb endale meelepärase puu, seejärel paneneb paberi vastu puud ja hõõrub rasvakriidiga. Tekib puukoore muster. Kirjuta puu nimi pildi alla ja võrrelge omavahel erinevate puude koori.
Vahendid: paber, rasvakriidid
Puu koore trükk ja puu uurimine
Mäng – “ Vaheta puud!â€
Lapsd valivad endale puu, seisavad puu juures. Mängujuht hüüab: Äa vaata kuud, vaheta puud!
Tuleb uus puu leida ja puu nimetus öelda!
Lasteaia juurde tagasi jõudes, vestlus:
• Mis kõige rohkem meeldis
• Mida nägid
• Mis ei meeldinud
Lasteaia hoovis ootab lapsi veel viimane üllatus –OTSI MAIUSTUST .
Õpetaja sai juhendada maistust leidma öeldes külm, kuum või soe.
Lapsed uurivad leitud saaki !
Saime liikuda, õppida, tegutseda, lõbutseda, maiustada – oli tore matk!