Vesi
Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV
» sulge foto
Matkamäng
30.03.

Teema: Vesi meie ümber
Eesmärgid:
Õpilane teab, miks on vesi oluline.
Õpilane oskab nimetada erinevaid veekogusid.
Õpilane orienteerub kaardi järgi.
Õpilane väljendab oma arvamust ja põhjendab oma seisukohti.
Õpilane oskab väljendada päeva vältel kogetut kunstiliselt.
Õpilane teab, mis on veering.

Lõiming: eesti keel, matemaatika, kehaline, kunstiõpetus, inglise keel, loodusõpetus.

Sissejuhatus:
Silmapesulaul

Silmapesuveeta
ühtki last ei peeta.
Olgu ükskõik kus ta,
ikka tahab pesta.
Olgu ükskõik kus ta,
veeta oleks must ta.

Siirid ja Siimud.
On pesemata kriimud.
Kristad ja Kustad on pesemata mustad.

Me ka, me ka
peseme end veega.
Me ka, me ka
puhtaks saame veega. Ellen Niit

1. Tegevus klassis
Miks on vesi oluline?
Mille jaoks me kasutame vett? -ühenda pildipaarid
Kas veeta on võimalik elada?
Milliseid veekogusid oskad minetada? - pildid (slideshow)
Kus leidub vett?
Kuidas vesi ringleb? - veeringe joonis (lamineeritud), millele saab markeriga peale joonistada vee teekonna.
Erinevad tegevused, mängud jne

2. Õues. Emajõe ääres.
Arutelu: Milline on maapind ranna lähedasel alal?
Millisena paistab veekogu põhi?
Kes elavad jões? Kalad, linnud, loomad, putukad, taimed.
Mida saab rannas teha?
Liivast külade ja maastikute ehitamine ning kivikuhilate ladumine.
Pärast liivast külade ehitamist tuleb õpilastel tutvustada oma tööd.
Looduslikest materjalidest paadi valmistamine ja teele saatmine.

3. Orienteerumine.
Õpilased peavad kaardi abiga ülese leidma kontrollpunktid ja lahendama vee teemalised ülesanded.
Töölehed. - http://www.tallinnavesi.ee/et/Vastutustundlikkus/Lastele/M%C3%A4ngud
http://www.tallinnavesi.ee/images/stories/lastele/R2ndurTilk_toolehed.pdf
Valikuliselt.

4. Kokkuvõte.
Päeva tegevuste kokkuvõte.
Päeva sündmustest pildi joonistamine vabalt valitud tehnikas.
Orienteerumine.Mäng: Liivalinn veekogu ääres.
Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV