Matkates targemaks.
Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV
» sulge foto


Oleme Tilsi Põhikooli 3. klassi lapsed. Liitusime ka projektiga „Tere, kevad!“ Seetõttu hoiame silmad ja kõrvad hoolega lahti, et kõike märgata ja kuulda. Meie matka eesmärgiks oli korrata matkateele jäävaid vähemtuntuid puid, märgata saabuva kevade märke ja metsa all maha pidada mõnus võistkondade vaheline täringumäng „ Tuleta meelde õpitut“.
Meie matkateele jääb mõisa pargis kasvav haruldane Amuuri korgipuu, ebatsuugad, nulud, seedermännid.
Matkapäev sattus enam-vähem soe olema. Õnneks sulas selleks päevaks ka paar päeva tagasi maha sadanud lumi ära. Meie matkarajale jääb kaunis Kõrbjärv ja meie kodukülast läbivoolav Ora jõgi. Põlvamaal on palju kopraid. Ka meil on mitmes kohas kopra langetatud puud ja ehitatud tammed. Poistele pakkus eriti huvi jõge ületada mahalangenud puud pidi. Kopraid endid pole meil õnnestunud näha. Samal matkateel on veel metsloomadele mineraalide puu ( soolak). See tähendab seda, et seal saavad loomad oma soolase isu täis limpsida. Kõrbjärve äärses metsas käies vaatame alati üle sipelgapesad. Jälgime nende tegevust. Püüame märgata musträhnide pesapaigas nende tegevust. Sel korral oli meil ka binokkel kaasas, et paremini metsas toimuvat märgata. Lootsime leida oma tuttavas kohas ka kevadkogritsaid, kuid sel aastal neid seal veel polnud või ei tulegi. Jälgime seda kohta.
Kuna meile meeldib viibida palju õues, siis on õpetaja teinud meile erinevaid õuesõppe mänge. Seekord kordasime nii eesti keeles, matemaatikas, loodusõpetuses ja muusikas õpitut.
Mängu kirjeldus: Lapsed jaotatud võistkondadesse. Tähistatud mängurajal on õpetaja riputanud puuokstele nummerdatud sõnasedelid, kus on ülesande kirjeldus. Võistleja igast võistkonnast veeretab täringut. Täringul olevate silmade järgi tuleb otsida vastava numbriga sõnasedel, lugeda ülesanne ja tulla koos mängujuhi juurde ja vastata küsimusele, lahendada praktiline ülesanne ( tuua mingi taim metsa alt või mõõta mingi kaugus või puu ümbermõõt). Võistkonna liikmed võivad sedelit otsida eraldi, kuid kokkulepitud häälitsuse järgi kogunevad leitud sedeli juurde. Esimene küsimus vastatud, veeretatakse uuesti täringut ja nüüd liidetakse esimesel veeretamisel saadud silmade arvule teisel veeretamisel saadud silmade arv. Minnakse otsima uut sedelit. Kui mängus oli näiteks 32 sõnasedelit, siis võidab see võistkond, kes jõudis kas tänu oma kiirusele, taibukusele või õnnele kõige kiiremini viimase 32 numbri juurde.
Meie mängu küsimused olid järgmised:
1. Ütle võistkonna juhile 6 matemaatilist mõistet! 2. Too puuoks, mille pikkus on umbes 3 dm!
3. Leia metsa alt 3 igihaljast taime! 4. Nimeta põhiilmakaared!
5.Kui palju aastaid on milleeniumis? 6. Too 63:7 = …. niimitu asja loodusest!
7.Too tosin erinevat taime! 8.Ãœtle suurim number!
9. Mida tähendab kõnekäänd „Vesi ahjus“? 10. Laula mõnest laulust mõni rida, kus on juttu loomadest.
11.Mitu minutit on veerand tundi? 12. Aastas on …. päeva, liigaastas aga …. Päeva.
13. Palju on 1/3 27-st? Too niipalju käbisid! 14.Kõige lühem kuu on ……, selles on …..päeva
15. Leia metsa alt umbes ühe meetri pikkune oks! 16.Arvuta VII + XIV!
17. 1/4 arvust on 6, kui suur on arv ise? 18. Palukas teise nimega on ….. Otsi see oks metsa alt!
19. Loe paarisarvud 0-20-ni. 20. Ütle väiksema 3-kohalise arvu ja kõige suurema 1-kohalise arvu vahe!
21. Leia metsa alt 5 sulle tuntumat taime! 22. Otsi käbisid ja koosta võrratus 5 on väiksem kui 6!
23. Uuri männiokast kuuseokkaga ja võrdle neid! 24. Mõõda antud puu ümbermõõt! ( 130cm kõrguselt maapinnast). Teisenda, kui oskad!
25.Otsi täpsusviskeks midagi ja püüa tabada
3m kauguselt eesolevat märki! 26. Hinda antud märgist kaugus puuni silma järgi. Siis mõõda kaugus mõõdulindiga!
27.Vaatle joonist ja ütle, mitu käbi peaks olema küsimärgi asemel asemel:
….., …1…, …1…, …2…., …3… , …5….. ,……?.., 28. Püüa looduses oleva materjali abil joonistada maha ruut. ( suurus pole oluline)

29.Too paaritu arv kuuseokkaid! 30.Too rohkem kui kaks männikäbi!
31. Too midagi, mis näeb täna samamoodi välja kui eile! 32.Pane kolm käbi hunnikusse, pane kaks korda nii palju käbisid teise hunnikusse.


Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV