kevade jälgedes
Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV
» sulge foto
KEVADE JÄLGEDES

Ühel ilusal päikesepaistelisel märtsipäeval tuli mõte minna matkale ümber järve. Loodus kutsus. Eesmärgiks oli otsida, milliseid jälgi on jõudnud jätta alanud kevad. Iga laps sai paberilehe ülesannetega:
1) Mine õue ja otsi tõendeid selle kohta, et kevad on saabunud.
2) Vaata, missugune on järv kevadel
3) Kuulata kevade hääli
4) Proovi vaadata loodust tõeliselt
5) Uuri loomade jälgi, otsi näritud oksi, puid ja kaevatud auke.
6) Vaata, millised on puude ja põõsaste pungad.
Varustasime end luupide, kriitide, paberi ja muu vajalikuga ning seiklus võis alata.
Peagi olime Alatskivi matkarajal. Teekonna esimesel peatusel kordasime üle käitumisreeglid looduses:
-Jäta kõik looduses olev nii nagu selle leidsid, las ka teised naudivad loodust
-Pärast uurimisi pööra kõik kivid, oksad, lehekesed tagasi nagu nad olid
-Jäta lahkudes kõik nii nagu leidsid või tee midagi paremaks-kõnni ainult teeradadel, korja prügi üles.
Järve ääres oli väga põnev, nimelt oli pool järvest jääkaane alt vaba, teine pool aga tukkus veel talvises rahus.Mööda rada edasi liikudes sattusime uuele leiule-kobraste näritud puu, aga mitte pisike ja peenike, vaid ikka toekas ja võimas!
Edasi ronisime mööda päris järsku nõlva üles mäkke-Truuduse tamme juurde. Ütlesime puule tere ja kallistasime teda ning uurisime luupidega puukoort, pragusid, sammalt. Tamme all oli mõnus koht puhkamiseks, seal keskendusime loodushäälte kuulamisele. Kõikjal meie ümber elas loodus oma salapärast elu-tuuleiilid, linnulaul, vaiksed sahinad, sosinad...
Puhkehetk möödas, jätkasime oma retke. Üsna ruttu märkasid lapsed järvekalda ja järve keskel oleva saarekese vahel jäljerida lumel. Elevil ja arutledes selle üle, milline loom küll need jäljed jättis, jõudsime Punase allika juurde. Ja seal...Kevade esimene, arglik sinine õieke, klammerdudes mäekülge allika kohal!
Jätsime hapra õiega head aega ja kõndisime edasi. Uurisime puude ja põõsaste pungi-juba uudistasid pungade rohelised otsakesed ümbrust. Tegime ka kevadvetele teed, puhastasime prahist meie tee kõrval looklevat ojakest. Varsti leidsime suure kasepuu, selle koor oli vahvalt krobeline. Iga laps tegi paberi ja kriitide abil puukoorest oma jäljendi.Juba üsna väsinutena jätkasime matka, saatjaks päikesekiired ja linnulaul. Tagasi lasteaeda jõudes ootas ees uus ülesanne-maalimina puulaastudele. Vahva!