Nädala teema: Tere, kevad!
Mina ja keskkond: Matk „Liikumine on tervis, uurimine tarkus“. Näitus „Tunne puid okste ja pungade järgi“. Keskkonnahoid - inimese negatiivsete tegutsemise tagajärgede märkamine looduses (kalameeste olmepraht). Uurimus: Kopra nahk ja pealuu, hambad
Keel ja kõne: Raamatute ja teatmeteoste uurimine – kobras. Kevade tundemärkide märkamine looduses.
Matemaatika: Mängud rannas: „Tunne maitse järgi, iseloomusta!“, Mäng „Jäljekütt“ (võrdlemine, samasuguse leidmine)
Kunst: „Koprapere“ (voolimine), „Oksad vaasis“ (joonistamine), „Lumikellukesed“ (meisterdamine)
Koostöö vanematega: Näidismaterjali toomine rühma ja matka ettevalmistamine
Väimela Lasteaia lastel on õnn elada ja kasvada kaunis, rikkaliku looduskooslustega kohas. Looduses viibimine ja õuesõpe, matkamine õpperajal on meie lastele igapäevane tegevus. Loodusest saame materjali keele-kõne õppeks, matemaatiliste ülesannete lahendamiseks, kunstitöödeks ja muidugi keskkonnaga tutvumiseks igal aastaajal.
17. märtsil planeerisime matka hüvastijätuks talvega ja eesmärgiga liikuda rõõmuks ja terviseks. Liikumisaasta!
Seekord ei siirdunud me aga lasteaia õpperajale, vaid hoopis suviselt tuttavasse järveranda. Kuigi talv jääb meile meelde pehme ilma ja vähese lume poolest, siis matkapäeval oli saatjaks jäine tuul ning libe lumine tee.
Randa olid planeeritud erinevad liikumis- ja lõbustusmängud. Õpetajatel olid kaasas üllatussnäkid ja fotokas. Lastel oli lõbus, külma üle ei kurtnud keegi.
Matk kujunes ka tõeliseks uurimusretkeks, sest avastasime järve ääres põnevaid jälgi kopra tegutsemisest – tammi ehitusmaterjal, varisenud pesapaik, näritud puud. Lapsed tahtsid kobrast näha. Mõnele tundus isegi, et nägi kedagi lainetes liikumas.
Laste huvi viis põhjalikule kopra elu ja tegutsemise uurimisele raamatutest, teatmeteostest. Kaasatud olid ka lapsevanemad – rühma toodi raamatuid, kopra nahk ja pealuu. Lapsed olid uhked, et olid tutvunud Eesti suurima närilisega. Imestati looma oskuse üle ehitada tammi nii, et vool seda ära ei vii. Kopra sissekukkunud pesa järve ääres tekitas poistes kaastundliku emotsiooni – neilgi oli liivakastis kaevikud ja onnid varisenud. Vähemalt nädalaks kujunes koprast meie rühma maskott.
Matk kinnitas meile, et lisaks tervislikule liikumisele pakub loodus väga palju võimalusi uurida, järeldusi teha, seoseid leida, huvi tekitada, targemaks saada. Järelikult peame loodust hoidma ja kaitsma!
Väimela LA Rukkilill „Pääsupesa“ rühm 6-7 aastased lapsed.
Õpetajad: Rutt Jukk, Merike Kobin