PÄKAPIKULA
Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV
» sulge foto
Parksepa Lasteaed asub Võrumaal, Parksepa alevikus. Meil on avar õueala, kus on ka väike looduse õpperajake. Lasteaia vahetus läheduses asub lasteaia looduse õpperada, millel on 13 vaatluspunkti. See kõik võimaldab meil palju tegevusi viia läbi looduses liikudes, seda vaadeldes ja uurides.

17. detsembri hommikul kell 10.00. võttis kogu lasteaiapere moonakotid õlale ning seadis sammud looduse õpperajale, et loomadele lähenevateks jõuludeks toidulaud katta. Metsa jõudes aga kohati üht väikest õnnetut Päkapikku, kes oli oma sõbrad ära kaotanud. Kõige nooremad lapsed olid kohe nõus teda aitama ning hakkasid päkapikke otsima. Iga päkapiku leidmisel said lapsed päkapikuga koos ka uue kirja, kus oli kirjas, mida lapsed pidid tegema.
·KÕNNI 4 TIIRU ÜMBER PUU!
OTSI JÄRGMIST SOOVI-PÄKAPIKKU!
·PLAKSUTA, KUI TÕSTAN PÄKA ÜLESSE, SIIS TÕUSE PÜSTI JA PLAKSUTA! KUI PÄKA ON ALL, SIIS KÜKITA!
OTSI JÄRGMIST KOMMI-PÄKAPIKKU!
·HIILI JA PIILU ÜMBER PUU NAGU SEDA TEEVAD VÄIKSED PÄKAD!
OTSI JÄRGMIST SUSSI-PÄKAPIKKU!
·HÜPPA SUURDE PESSA JA PESAST VÄLJA! (ÕLGEDEST TEHTUD PESA)
OTSI KALLI-PÄKAPIKKU!
·VISKA KÄBIGA KAUGELE, PÜÜA TABADA PÄKAPIKUMÜTS.
Samal ajal, kui noorema rühma lapsed päkapikke otsisid, katsid keskmise ja vanema rühma lapsed koos õpetajatega metsloomadele jõuludeks toidulaua. Kui toidulaud sai kaetud, liiguti õpperajal edasi, leiti metsast vahvad märgistatud puud, mängiti liikumismängu “Vaheta puud”. Lapsed said joosta, märgistatud puud kallistada. Laps, kes ei leidnud märgistatud puud pidi hüüdma: “Ära vaata kuud, vaheta puud!”
Eks jõulukuul juhtu ka metsas igasuguseid üllatusi. Lastele tuttava koprapesa juures märgati päkapiku mütsi, milles oli kiri juhistega.
Toimida tuli järgmiselt:
·KÜKITA 4 KORDA, KÕNNI 3 TIIRU ÜMBER PUU!
TEISE PÄKAMÜTSI LEIAD ÜLES, KUI ASTUD OTSE JA VAATAD ÜLES!
·MATKI METSLOOMI: JÄNESE HÜPPED; REBASE HIILIMINE; PÕDRA JOOKS (SARVED PÄHE); KARU HAIGUTAMINE, RINGUTAMINE
KOLMANDA PÄKAPIKUMÜTSI LEIAD ÜLES, KUI KEERAD VASAKULE, KÕNNID 20 SUURT SAMMU EDASI JA VAATAD ALLA!
·KÕNNI JÄLGI MÖÖDA ÜKSTEISE SELJA TAGA; JOOKSE SAMA RADA LÄBI; HÜPPA SAMA RADA LÄBI!
NELJANDA PÄKAPIKUMÜTSI LEIAD ÜLES, KUI KEERAD ÜMBER, LÄHED KÜMME SUURT SAMMU OTSE, SIIS KEERAD VASAKULE JA VAATAD ÜLES.
·LAULUMÄNG PÄKAPIKULE - KES ELAB METSA SEES?

Lapsed otsisid suure huviga päkapikumütse ja järgisid ülesannete lahendamisel täpselt kirjasolevaid juhiseid. Kui kõik kirjad olid üles leitud ja tegevused sooritatud, siis suundusid lapsed õpperajal edasi.
Laululava juures ootas kõiki lapsi keskmise rühma õpetajate poolt ettevalmistatud mängutuba, kus lapsed said mängida erinevaid liikumismänge.
PUUD JA PÄKAPIKUD - Pooled osavõtjatest on puud ja seisavad, käed võivad immiteerida oksi. Teised mängijad on päkapikud, kes jooksevad (hüppavad) puude vahel nii, et puid ei puuduta. Kui päkapikk puutub puud, vahetavad nad kohad.
PÄKAPIKUD METSAS - 3 mängijat on rebased. Ülejäänud jagunevad 3-ks grupiks. 2 last hoiavad kätest kinni, moodustades puu, 1 neist on päkapikk puu all. Juhi märguandel stardivad päkapikud uut puud otsima, rebased püüavad neid tabada. Rebane vahetab päkapikuga kohad.
TUNNE LOOMI (loomade šabloonid-rebane, orav, jänes, põder) - Ühele lapsele kinnitatakse pesunäpiga looma kujutis seljale ning tema peab hakkama esitama teistele lastele “jah-ei”-küsimusi , et välja selgitada, mis loomaga on tegemist.

Lasteaia õuealale tagasi jõudes jutustasid noorema rühma õpetajad muinasjuttu „Maailma kõige väiksem jõulukuusk“. Lapsed said teada, et keegi ei ole kunagi liiga väike ega liiga üksi. Alati leidub keegi, kes on sulle sõbraks ja toeks. Ja jutu iva, soovitus - leia endas tõeline jõulurõõm.
Sellise soovituse peale oli õige tegu isevalmistatud jõuluehetega lasteaia õuel kasvav kuusk ehtida. Üheskoos lauldi ja tantsiti ümber kuuse.
See, et lapsed nii hästi metsloomade eest hoolitsesid ja neile süüa viisid ning et nad metsas väikest Päkapikku aitasid, ei jäänud ka päkapikkudel märkamata. Seni, kui lapsed looduse õpperajal tegutsesid, oli lasteaia männikusse tekkinud tõeline “kommipuu”, kust iga osaleja endale kommikoti leidis. Matkamäng oli jõudnud õnnelikult finišisse.