Matk Uhtjärve Nõiariigi matkarajal
Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV
» sulge foto

Oli 10 märtsi ilus, päikesepaisteline hommik. Hea Alguse rühma lapsed ja õpetajad valmistusid sõiduks Uhtjärve Nõiariiki. Ja kell oligi saanud 10 ning sõit algaski. Peatselt olimegi kohal, seal ootas meid meie rühma Kevin oma ema, isa ja tädiga. Kõik koos asusime minema ürgse looduse mägede ja veekogude keskele Nõiariigi salarajale. Esimene punkt mida läbisime, oli hanejalgadel seisev nõiamajake. Seal aga kodus kedagi ei olnud, olid läinud metsateele. Sammusime aga edasi metsa poole raja algusesse. Aga, et rajale saada, tuli läbi pugeda õõnsast puust, mis pahad vaimud meilt ära võttis. Läks õnneks, sealt mahtusid läbi nii väikesed, kui ka suured. Edasi minnes tuli ületada mägi neljakäpukil, millele järgnes laskumine mäest. Ees ootas siis meid soo. Seda läbisime mööda laudteed. Seal tervitasid aga meid pokud, kellel olid veel peas õhukesed lumemütsid. Seejärel nägime kobraste tööd – olid tammi ehitanud ja jämeda puu kallal palju tööd teinud. Siis ületasime silla milleks oli palju julgust vaja. Hakkama aga said kõik – väiksemaid aitasid suured. Oi appikene, äkki nägime keset metsa suitsu üles tõusmas. Läksime lähemale, lõke põleb ja keegi istub selle ääres. Teretasime ja küsisime, kes ta on. Saime vastuseks, et Ülemäe August. Ta oli valmistanud meile nõiasaiakesed, keeranud need pulga otsa, kuid ise pidime need lõkkel küpsetama. Oli valmistanud meile ka nõiatee (seda ta ei avaldanud millest, ütles, et see jääb saladuseks). Äkki avas ta nõiakohvri ja seal oli kõigile Augusti poolt üllatus. Tänutäheks laulsime talle kodulaulu. Ja seejärel jätkus meie matk. Kõrgesse mäkke saamiseks oli pandud võrk ja sedamööda me üles läksimegi. Siis imetlesime vaadet Uhtjärve ürgjärvele ja kuulasime tihaste laulu. Märkamatult olimegi metsast välja saanud. Ja otsa oligi saanud ürgse looduse, mägede ja veekogude keskel Nõiariigi salarada. Kohtusime nii elava looduse kui ka üllatustega. Õppisime ka nõialuudadega viskamist. Ja lõppenud oligi imeilus hommikupoolik ja algas tagasisõit lasteaeda.