Saladuslik orienteerumine
Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV
» sulge foto
Tartu Lasteaed ANNIKE
Rühm № 10, 11 (arendusrühm 4 – 8 a., 4 – 5 a.)
Koht: loodusrada Emajõe ja Anne kanali ääres.
Eesmärgid:
I. Õpetuslikud: 1) leiavad mõistatuse vastused (esemed) looduserajalt;
2) oskavad mõistatada tuttavaid mõistatusi.
1. Ãœmbritsevaga tutvustamine: laste keskkonnatundlikkusega seotud keskkonnahariduslike teadmiste ja oskuste arendamine.
II. Üldarendavad: vaimne ülesanne kombineeritud lapse aktiivse tegevuse ja liigutustega.
III. Kasvatuslikud: armastavad loodust ja hoolitsevad looduse eest.
Vahendid: mõistatused, mänguasjad, ohutusvestid, paelad, kommid.
Tunni ettevalmistamine hakkas mõned päevad varem. Mõlemad rühmaõpetajad leppisid omavahel tegevuste jaotuse osas kokku. Nad otsisid mõistatusi, mänguasju ning paelu mängude läbiviimiseks. Üks päev enneõppekäiku vestlesid õpetajad lastega eelolevast õppekäigust.
Organiseerimine:
enne õppekäiku joonistasid lapsed kaarte, kuhu oli märgitud punasega ristiga nende isiklik peidetud saladus. Õpetajaga koos korrati reegleid, kuidas käituda õppekäigul, miks peab selga panema ohutusvestid.
Tegevuse käik
I Sissejuhatus: õpetajad ja lapsed lähevad organiseeritult õppekäigu toimumise kohale. Teel õpperajale pööravad õpetajad laste tähelepanu ümbritsevale loodusele.
II. Põhiosa: õpperaja alguses räägib õpetaja lastele, et nüüd hakkame kõik mõistatusi lahendama. Kui vastus on õige hakkavad lapsed otsima eset. Mõistatuse lahendades kõik liiguvad õpperajal edasi. Õpperaja lõpus saavad lapsed otsida midagi eriti huvitavat. Esiteks, lapsed leidsid põõsa küljest lehe, kännu pealt konna, puu oksal istuva künnivarese, leidsid tammetõru.
Mõistatuste arvamise järel õpetajad rääkisid sellest esemest, mille lapsed leidsid ning kuidas antud ese on seotud kevade algusega. Mõistatused oli päikese, vihmapilve, tuule ning metsloomade kohta. Viidi ka läbi liikumismäng: “Püüa kinni tuul!” kus iga laps sai endale paela ja proovis hoida paela sellises asendis, et see hakkaks tuules lehvima. Viimane mõistatus oli karu kohta. Karuks oli näppunukk kes kiitis lapsi ja pakkus kommi. Õpetaja tuletas veel kord meelde, et igaüks paneb tühjaks saanud kommipaberid oma taskusse ja viib lasteaias prügikasti.
Mõistatused (valikuliselt):
Jookseb ööd ja päevad läbi, ära ei väsi iialgi?
(Jõgi)
Vanamees istuba aia peal, hallid rätikud jalas.
(Vares)
Sile kui siid, okkaline kui ohakas, ümmargune kui kera.
(Siil)
Jaluta jookseb, käsita kisub, kõrita karjub, valuta vingub?
(Tuisk, tuul)
Igal pool mind oodatakse, aga kui ma tulen, siis kõik jooksevad minu eest peitu?
(Vihm)
Vana vakk, uus kaas?
(Vesi ja jää)
III. Lõpetav osa: õpetajad kiitsid kõiki lapsi. Õpetaja tuletas veel kord meelde kõik esemed, mida lapsed õppekäigu ajal üles leidsid. Lastelt küsiti, kas neile meeldis ja mis meeldis kõige rohkem, mis jäi enam meelde. Paluti lastel rääkida vanematele, mida täna tehti ja mida õpiti ning alustati tagasiteed.
Lapsed tulid korralikult lasteaeda. Olid väga rõõmsad ja energilised. Lapsed said rühmas värvimispildi karust.
Lapsed olid väga uudishimulikud ja aktiivsed.
Õpetaja palub lastel liigitada mõistatuse vastuse.Lapsed olid väga rõõmsad ja energilised.
Lapsed viiakse esemest kuni järgmise esemeni. Paelaga õpetaja palus lastel tuult püüda.Õpetaja palub lastel liigitada mõistatuse vastuse.
Õpetajast näpunukk-karu rääkis lastega sellest, mida nad nägid, mida tegid, mis oli huvitav.Kiitis lapsi ja andis igale lapsele kommi.
Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV