Rõuge Põhikooli 3. klassi kevadetervitusmatk
Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV
» sulge foto
Ja jõudsimegi kevade ära oodata!
Kalendri järgi ta küll saabus, kuid kas kevade märke ka looduses leidub, seda otsustasimegi vaatama minna.

Retk algas koolimaja juurest. Lapsed moodustasid 3-sed grupid. Iga grupp sai õpetajalt foto loodusobjektist meie matkaraja ääres. Seega tuli kogu matka vältel lahtiste silmadega ringi liikuda ja oma objekt üles leida. Seejärel näidata täpne koht kust foto tehtud. Uudistamist ja mõistatamist oli terve tee küllaga, kuid kõik objektid said leitud.
Teiseks, kogu retke ülesandeks, oli leida märk, mis viitab kevadele. Soovitus oli leida mõni selline märk, mida sinu arvates teised veel ei tea.

Teekonna algul vaatlesime ilma. Oli pilves selgimistega ilm, kohati paistis pilvede vahelt päike. Sademeid ei olnud. Otsustasime pilved laiali ajada. Seda suudab aga vaid tuul.

MÄNG: tuul ja pilved.
Mänguväljak on “taevas”, kus lapsed moodustavad käest kinni hoides väikeste rühmadena ümmargused “pilved”. Valitakse “tuul”. Pilved põgenevad tuule eest. Kätest lahti lasta ei tohi. Kui tuul jõuab pilveni ja teda puudutab muutub see laps ka tuuleks. Nii muutub tuul üha tugevamaks ja pilved kaovad. Kui ringi jääb vähem kui 2 mängijat on pilv kadunud.

Teekond viib meid kohta, kus on näha 3 Rõuge järve. Vaatleme jääd järvel ja räägime kevadistest ohtudest veekogudel.

Kui juba tükk maad käidud, ja veendutud, et kevad on vist tõesti käes, otsustame kevade sünnipäevaks laud katta.

MÄNG: tühja lina mäng.
Asetame maha ühevärvilise lina. Õpetaja palub lastel otsida ja tuua linale algul midagi kerget, siis karedat, siis naljakat, siis rasket. Seejärel palutakse lapsel võtta üks omatoodud asi ja iseloomustada teda ja võrrelda millegi muuga, mis on lina peal.

Asju otsides leidsime ojakaldalt ka ühe konnakese ja hetk hiljem lendas meist üle ka valge toonekurg. Rääkisime konnade ja kurgede seosest ja nende elust.
MÄNG: konnad ja kurg.
Valiti kurg ja teised lapsed olid konnad. Ilusate kaskede vahel pidid konnad kure eest ära jooksma. Kui konn kätte saadi tõi kurg ta oma pessa (õpetaja juurde).
Nüüd olid ka meie kõhud tühjad ja oli aeg leida endale sobilik känd või puunott, kus jalgu puhata ja moosipalli süüa.

Edasine rada kulges mööda oja sängi. Korralikult kummikud jalas oli see teekond PÕNEV. Kas vesi tuleb üle kummikuääre või mitte!?
Veeteekond läbitud, jõudsime õnnelikult pokude maale, sealt edasi kuivale aasale.

MÄNG: leia topsitäis.
Iga laps saab tühja tikutopsi. Kokkulepitud aja jooksul peab iga laps leidma ümbrusest erinevaid pisikesi loodusosakesi. Märguande peale kogunetakse ja esitletakse mida keegi leidis. Võrreldakse, kelle leiud olid liigirikkamad. Lõpuks eraldatakse üks asi oma kogust ja tutvustatakse seda teistele.

Koolis olime hiljuti õppinud ringjoone joonestamist, raadiuse mõistet. Leiame ühe lumise ala. Lapsed jagunevad paaridesse. Saavad paari peale nööri (2-3m). Märgivad maha ringjoone keskpunkti. Üks mängija seisab sinna. Teine liigub (nagu sirkel), nöör on raadiuseks.
Nii sai meil kogu lumine ala ilusaid ringe täis joonestatud.

MÄNG: Õhupalli kodu.
Iga grupp sai õhupalli, mis koos täis puhuti. Märguande peale lasti need lendu. Kuhu õhupall maandus, seal oli tema kodu. Laste ülesanne oli uurida 1 meetri raadiuses piirkonda ja võimalikult täpselt seda teistele kirjeldama.

Ülesanne hästi täidetud võis ronida vaatetorni ja tervitada kevadet ka kõrgemalt.

Koolimajas lõunalauas sai iga laps öelda, mis oli tema kevade leid. Leidsime kirju liblika, sinililled, veevulina, lõigatud puude lõhna, mutimullahunnikud, sulava lume, pajuurvad, iduga vahtranina, libedad rajad, lendava kureparve, kolm luike, unise kärbse, konna ja toredad vesised kraavid ja üleujutatud heinamaad.
Meie põsed said päikesest punaseks, varbad märjaks ja eriline rõõmus jutuvidin meie matkaseltskonna seas… KEVAD oli tõesti jõudnud meie koju.
Konna ja kure mängEinestamasÄge!!!
Ka Pokud on ärkvel!Mis on topsi sees?Raadius
Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV