Varakevad pargis
Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV
» sulge foto

Õppekäik toimus 17.03.2010 Puurmani Gümnaasiumi parki meie tavalisele õpperajale, mida me erinevatel aastaaegadel läbime. Seekord läksime uudistama varakevadist loodust. Õpperada täies ulatuses läbida ei saanud, sest nagu ütlesid lapsed, õpetajad upuvad lume sisse ära. Kõndisime lahti lükatud teedel.
Eesmärgiks sedadsime varakevadiste muutuste märkamist looduses. Arendada vaatlus ja võrdlusoskust, võrreldes talvega. Lasteaias jätkata tööd kogutud materjaliga – kinnistada teatmeteoste kasutamise oskust ja õpetada mikroskoobi kasutamist.
Parki sisenedes vaatlesime oma väravavahte. Lapsed leidsid muudatuseks, et puud oli soojad. Sellele järgnes järeldus päikese paistmisest.
Puust sõbrale saime kaugelt pilku heita. Kõik tundus olevat sarnane talvega.
Nägime püsielanikke – oravat ja künnivareseid.
Vareste hääled kostsid kaugelt. Nimelt tegelesid nad pesapaikade valimisega. Eriti tähtis tundus olevat kõigile üks puuõõnsus, mille peale lausa kakeldi. Vareseid tundus olema vähemalt kolm paari. Huvitav oli jälgida nende üksteise tagaajamisi, haake ja käramisi. Lastelt järgnes kommentaar, et nemad lahendavad oma erimeelsused rahulikumalt. Seda lindude jagelemist nägid lapsed ka mitmest kohast, sest tegime pargile ringi peale.
Orav toimetas vilkalt oma tegemisi – vist oli toiduotsingul.
Tiik ja jõgi olid jääkaane all. Vestlesime elust jää all ja laste tegevusest jää peal.
Enne meie õppekäiku oli olnud tugev tuul, mis oli murdnud oksi. Uurisime kust olid oksad kukkunud ja korjasime mõned neist kaasa. See sobis meile, sest tahtsime uurida okstel kasvavaid samblikke ja sammalt lasteaias luubi ja mikroskoobiga.
Pargist lahkusime mitte väravast, vaid tagant poolt. Tahtsime korjata metsistunud magesõstra põõsa oksi ajatamiseks. Nüüd veendusid lapsed kui sügav oli lumi, kui õpetaja oksi lõikas.
Varakevade tunnuseid leidsime pargist 4.
Lasteaias sorteerisime kaasa korjatud materjali ja panime kuivama.
Määramisel kasutasime raamatut Eesti elusloodus. Samblike määramisel raskusi ei tekkinud – pigem lugemisel. Saime teada et korjasime 3 samblikku (harilik korpsamblik, hallsamblik, saare-rihmasamblik) ja 1 sambla (läik-ulmik).
Luubi ja mikroskoobiga uurisime sambliku ehitust ja ilu. Eriti olid lapsed vaimustunud korpsambliku „seenekestest” ja „marjakestest” ja saare-rihmasambliku „hõbebastest lehtedest”.
Okste ajatamise kohta täidame töölehe. Kuna seisab ees kevadine õpperaja läbimine oma töölehega, siis täidame okste ajatamise töölehe ühiselt.
Osavõtjad: 11 Seenekese rühma last koos õpetaja Merikese ja õpetajaabi Heliga.


TÖÖLEHT OKSA AJATAMISEST 16.03-16.04.2010

AJATAV OKS ON ........................................
OKS ON VETTE PANDUD ........................................
PUNGAD PAISUNUD ........................................
PUNGAD PAKATUNUD ........................................
LEHTEDE ILMUMINE ........................................
LEHED ON SUUREKS KASVANUD ........................................
ÕIED ILMUSID ........................................
OKS KUIVAS ........................................


Avaleht | Tutvustus | Juhend | Auhinnad | Osalejad | Sisestatud Matkad | ARHIIV